Вивчення освітньої компоненти «Методико-виконавський аналіз педагогічного репертуару ЗВО» забезпечує засвоєння теоретичних та практичних засад роботи педагога-духовика з фаху у закладах вищої музичної освіти, допомагає орієнтуватися в особливостях історично сформованих жанрів і стилів від бароко до XXI  ст., дає можливість реалізувати в практичних навичках методичні та теоретичні знання.

В теоретичній частині курсу основна увага приділена закономірностям, обґрунтованим специфікою стилів та жанрів, та методам їхнього освоєння на обраному духовому інструменті. Детально обговорюються історично зумовлені практики виконання та їхнє відображення у нотному тексті. Практична частина присвячена відпрацюванню педагогічних навичок на прикладах як студентських виконань (у формі відкритого заняття), так і аналізу записів (у формі обговорювань).

Принципова відмінність цієї освітньої компоненти від курсів історії зарубіжної / української музики або історії виконавства на духових інструментах полягає в тому, що музичний матеріал аналізується з точки зору не композиційних, стильових, жанрових властивостей, як в історичних курсах, а саме методико-виконавських проблем (які, в свою чергу, вже зумовлені композиційними, стильовими та жанровими властивостями) та можливих шляхів їх вирішення.

Окрему увагу приділено переліку рекомендованої літератури, що є спробою впорядкування української методичної літератури, якої так потребує сучасна вітчизняна музична освіта. У переліку використано досвід науковців В. Апатського, П. Круля, В. Посвалюка та ін., які зробили помітний внесок у впорядкування вітчизняних джерел.


Професійно-педагогічна майстерність – це вищий рівень конкретної професійної діяльності, який виявляється в тому, що у відведений час педагог досягає оптимальних результатів, це комплекс властивостей і сформованих професійних якостей педагога-особистості, що забезпечує організацію високого рівня професійної діяльності на рефлексивній основі. Педагогічна майстерність тісно переплітається з поняттям «педагогічне мистецтво», що є найвищим рівнем прояву майстерності, є ознакою непередбачуваних суб’єктивно-неповторних дій-рішень у педагогіці, іноді парадоксальних, які неможливо описати у всій їх повноті, але вони дають найвищий професійний результат. Завдяки процесам творчого пошуку педагогічна майстерність сприяє винайденню нових засобів, методів музично-педагогічної діяльності; у педагогічній практиці ці методи поєднуються і створюють основу для розробки ефективної методики яка після науково-теоретичного аналізу та експериментального підтвердження
пропонується педагогічній громадськості і за умови схвальної оцінки набуває поширення як педагогічна інновація.