Метою викладання дисципліни є: підготовка студентів до виконання основних професійних функцій у сфері комунікативно-мовленнєвого розвитку дітей раннього і дошкільного віку.
Завдання вивчення дисципліни:
- надання студентам знань про теоретико-методологічні й історичні засади дошкільної лінгводидактики, ознайомлення з основними напрямками розвитку дітей раннього та дошкільного віку, методами і прийомами розвитку мовлення дітей вказаних вікових періодів;
- становлення наукового світогляду майбутніх педагогів, розвитку у них стійкого інтересу до самопізнання, самовиховання і самоосвіти;
- формування здатності до аналізу особливостей мовленнєвого розвитку дітей на кожному віковому етапі;
- засвоєння закономірностей, принципів та методики розвитку мовлення, мовленнєвого спілкування та навчання грамоти дітей дошкільного віку;
- підготовка до практичного здійснення формування мовленнєвої та комунікативної компетенції дітей в сучасних умовах дошкільного виховання;
- вивчення, аналіз та узагальнення набутого практичного досвіду у закладах дошкільної освіти.
У результаті вивчення дисципліни студенти повинні:
знати:
- закономірності, принципи, мету, завдання, зміст, організаційні форми, методи і засоби, що використовуються в роботі з дітьми від народження до навчання у школі; типові ознаки і специфіку освітнього процесу і розвитку дітей раннього і дошкільного віку;
- процеси розвитку, навчання та виховання дітей раннього і дошкільного віку з використанням базових психологічних і педагогічних понять та категорій;
- вікові особливості дітей з різними рівнями розвитку, особливості розвитку обдарованих дітей, індивідуальні відмінності дітей з особливими освітніми потребами;
- положення основних нормативних документів про освіту;
- науково-методичні основи методики навчання дітей рідної мови;
- зміст та завдання чинних програм виховання та навчання дітей;
- форми, методи, прийоми, принципи, закономірності та засоби навчання дітей рідної мови;
- планування роботи з дошкільної лінгводидактики.
вміти:
- здійснювати взаємодію в роботі закладу дошкільної освіти, сім’ї та школи. Залучати батьків до організації освітнього процесу з дітьми раннього і дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти;
- планувати освітній процес в закладах дошкільної освіти з урахуванням вікових та індивідуальних можливостей дітей раннього і дошкільного віку, дітей з особливими освітніми потребами та складати прогнози щодо його ефективності;
- вміти складати індивідуальні програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами та необхідні для навчання документи;
- володіти технологіями організації розвивального предметно-ігрового, природно-екологічного, пізнавального, мовленнєвого середовища в різних групах раннього і дошкільного віку.
- організовувати роботу в ЗДО з дошкільної лінгводидактики;
- добирати ефективні форми, засоби, методи і прийоми роботи з дошкільної лінгводидактики дітей раннього та дошкільного віку;
- планувати роботу з розвитку мови відповідно до завдань та змісту чинних програм;
- володіти методикою проведення мовленнєвих занять, ігор та вправ;
-організовувати спільну роботу сім’ї та ЗДО з дошкільної лінгводидактики
Завдання вивчення дисципліни:
- надання студентам знань про теоретико-методологічні й історичні засади дошкільної лінгводидактики, ознайомлення з основними напрямками розвитку дітей раннього та дошкільного віку, методами і прийомами розвитку мовлення дітей вказаних вікових періодів;
- становлення наукового світогляду майбутніх педагогів, розвитку у них стійкого інтересу до самопізнання, самовиховання і самоосвіти;
- формування здатності до аналізу особливостей мовленнєвого розвитку дітей на кожному віковому етапі;
- засвоєння закономірностей, принципів та методики розвитку мовлення, мовленнєвого спілкування та навчання грамоти дітей дошкільного віку;
- підготовка до практичного здійснення формування мовленнєвої та комунікативної компетенції дітей в сучасних умовах дошкільного виховання;
- вивчення, аналіз та узагальнення набутого практичного досвіду у закладах дошкільної освіти.
У результаті вивчення дисципліни студенти повинні:
знати:
- закономірності, принципи, мету, завдання, зміст, організаційні форми, методи і засоби, що використовуються в роботі з дітьми від народження до навчання у школі; типові ознаки і специфіку освітнього процесу і розвитку дітей раннього і дошкільного віку;
- процеси розвитку, навчання та виховання дітей раннього і дошкільного віку з використанням базових психологічних і педагогічних понять та категорій;
- вікові особливості дітей з різними рівнями розвитку, особливості розвитку обдарованих дітей, індивідуальні відмінності дітей з особливими освітніми потребами;
- положення основних нормативних документів про освіту;
- науково-методичні основи методики навчання дітей рідної мови;
- зміст та завдання чинних програм виховання та навчання дітей;
- форми, методи, прийоми, принципи, закономірності та засоби навчання дітей рідної мови;
- планування роботи з дошкільної лінгводидактики.
вміти:
- здійснювати взаємодію в роботі закладу дошкільної освіти, сім’ї та школи. Залучати батьків до організації освітнього процесу з дітьми раннього і дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти;
- планувати освітній процес в закладах дошкільної освіти з урахуванням вікових та індивідуальних можливостей дітей раннього і дошкільного віку, дітей з особливими освітніми потребами та складати прогнози щодо його ефективності;
- вміти складати індивідуальні програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами та необхідні для навчання документи;
- володіти технологіями організації розвивального предметно-ігрового, природно-екологічного, пізнавального, мовленнєвого середовища в різних групах раннього і дошкільного віку.
- організовувати роботу в ЗДО з дошкільної лінгводидактики;
- добирати ефективні форми, засоби, методи і прийоми роботи з дошкільної лінгводидактики дітей раннього та дошкільного віку;
- планувати роботу з розвитку мови відповідно до завдань та змісту чинних програм;
- володіти методикою проведення мовленнєвих занять, ігор та вправ;
-організовувати спільну роботу сім’ї та ЗДО з дошкільної лінгводидактики
- Викладач: Маркотенко Т.С.