Курсова робота є одним із видів наукової роботи, самостійним навчально-науковим дослідженням здобувачів освіти, яке виконується з освітнього компоненту педагогіка. Основними метою виконання курсової роботи є формування у здобувачів освіти навичок проведення наукових досліджень, розвиток творчих і самостійних навичок, оволодіння загальнонауковими і спеціальними методами сучасних наукових досліджень, а також поглиблення вивчення будь-якої теми з освітньої дисципліни.
Попередні умови (дисципліни) необхідні для вивчення даної дисципліни
Підготовка та написання курсових робіт допомагає здобувачу освіти значно розширити й поглибити спеціальні знання з окремих дисциплін, набути досвіду самостійного вивчення та аналізу спеціальної літератури.
Інші умови
Мета курсової роботи полягає в тому, щоб навчити здобувачів освіти на основі вивчення обов'язкової наукової та навчальної літератури самостійно висвітлювати зміст певної теми, прищепити інтерес до наукового дослідження, формувати основні професійні вміння.
Завдання здобувача освіти полягає у формулюванні в курсовій роботі нових наукових положень в галузі педагогіки. У процесі викладу питань теми здобувач освіти повинен продемонструвати здатність осмислено користуватись науковою літературою, вміти науково опрацювати фактичний матеріал, дослідити ефективність методичних прийомів, пов'язати теоретичний матеріал із практикою навчання в початковій школі, дослідити передовий досвід, зробити узагальнення та конкретні висновки.
Підготовка курсового дослідження дозволяє також навчити здобувачів освіти:
— знаходити необхідну для написання роботи літературу, користуватись каталогами, бібліографічними, алфавітними, предметними покажчиками, реферативними збірниками;
— виділяти головне в прочитаному, аналізувати і порівнювати різні погляди, формувати власну точку зору, послідовно і логічно викладати матеріал;
— методиці роботи з науковими джерелами;
— навичкам узагальнення передового педагогічного досвіду;
— навичкам коректного використання наукового апарату: правильно цитувати джерела, давати посилання на наведені у тексті факти, правильно оформляти вихідні дані використаної літератури тощо.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен набути таких програмних компетентностей: