Вітаю, розпочинаємо роботу по вивчення курсу "Історія України". Він включає 58 академічних годин. Під час вивчення курсу будемо виконувати практичні і узагальнюючі роботи. Курс охоплює навчальний матеріал з "Історії України, 10 клас" за курс ПЗСО. Даний програмовий матеріал винесений на НМТ з предмета. Бажаю успіхів в роботі.

Навчальна література і джерела

1. Баран В.К., Даниленко В.М. Україна в умовах системної кризи (1946-1980-ті). – К., 1999.
2. Бойко О.А. Історія України. – К., 1999.
3. Великий голод в Україні. Свідчення очевидців для Комісії Конгресу США. – К.: Видавничий дім «Києво-Могилянська академія», 2008.
4. Голод 1946-1947 рр. в Україні: причини і наслідки. Міжнар. наук. конф. Київ, 27 трав.1997 р.: Матеріали. Київ; Нью-Йорк, 1998.
5. Грицак Я. Історія України. Формування модерної української нації XIX-XX століття. К.: Генеза, 1996.
6. Грушевський М. Ілюстрована історія України/ Уклад.: Й.Брояк, В.Верстюк. – Донецьк: ТОВ ВКФ «БАО», 2008.
7. Історія України/ Керівник автор. Кол. Зайцев Ю. – Львів: Світ, 1998.
8. Історія України: нове бачення/ За ред.. В.А.Смолія. – К., 2000.
9. Історія Києва. – К.: Видавництво АН УРСР, 1963. – Т.2.
10. Історія Києва. – К., 1984. – Т.2.
11. Коваль М.В. Україна. 1939-1945 рр. Маловідомі і непрочитані сторінки. – К., 1995.
12. Конквест Р. Жнива скорботи. Радянська колективізація і голодомор. – К., 1993.
13. Копиленко О. «Сто днів» Центральної Ради. – К., 1992.
14. Косик В. Україна і Німеччина у Другій світовій війні. – Париж; Нью-Йорк, Львів, 1993.
15. Крип’якевич І. Історія України. – Львів: Світ, 1990.
16. Кульчицький С., Ганжа О. Хрестоматія з історії України: Посібник для 10 класу. – К., 1998.

Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за роботу із виконання домашніх завдань

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії навчальних досягнень учнів

Початковий

1

Учень (учениця) називає одну-дві події, дати, історичні постаті чи історико-географічні об'єкти

2

Учень (учениця) називає декілька подій, дат, історичних постатей або історико-географічних об'єктів; вибирає правильний варіант відповіді на рівні «так-ні»; має загальне уявлення про лічбу часу в історії

3

Учень (учениця) двома-трьома простими реченнями розповісти про історичну подію чи постать; упізнати її за описом; співвіднести рік зі століттям, століття - з тисячоліттям; має загальне уявлення про історичну карту

Середній

4

Учень (учениця) репродуктивно відтворює невелику частину навчального матеріалу теми, пояснюючи історичні терміни, подані в тексті підручника, називаючи одну-дві основні дати; показуючи на карті історико-географічний об'єкт

5

Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний зміст навчальної теми, визначати окремі ознаки історичних понять, називати основні дати; показувати на історичній карті основні місця подій

6

Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми, давати стислу характеристику історичній постаті, установлювати послідовність подій; користуватись за допомогою вчителя наочними та текстовими джерелами історичної інформації

Достатній

7

Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний матеріал теми, виявляє розуміння історичної термінології, характеризує події (причини, наслідки, значення), виокремлює деякі ознаки явищ і процесів; «читає» історичні карти з допомогою їх легенди; використовує історичні документи як джерело знань

8

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує знання за аналогією, дає правильне визначення історичних понять, аналізує описані історичні факти, порівнює однорідні історичні явища, визначає причинно-наслідкові зв'язки між ними, встановлює синхронність подій у межах теми; дає словесний опис історичних об'єктів, використовуючи легенду карти

9

Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти та формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами; дає порівняльну характеристику історичних явищ, самостійно встановлює причинно-наслідкові зв'язки; синхронізує події в межах курсу, аналізує зміст історичної карти

Високий

10

Учень (учениця) використовує набуті знання для вирішення нової навчальної проблеми; виявляє розуміння історичних процесів; робить аргументовані висновки, спираючись на широку джерельну базу; рецензує відповіді учнів; співставляє й систематизує дані історичних карт; синхронізує події вітчизняної та всесвітньої історії

11

Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно та аргументовано висловлювати власні судження, співвідносити історичні процеси з періодом на основі наукової періодизації історії

12

Учень (учениця) системно володіє навчальним матеріалом; самостійно характеризує історичні явища, виявляє особисту позицію щодо них; уміє виокремити проблему й визначити шляхи її розв'язання; користується джерелами інформації, аналізує та узагальнює її